Krajem mjeseca pogledala sam dugo
očekivani modni dokumentarac „Dior and
I“,
Inače me privlače takve vrste sadržaja jer volim promatrati ljude koji
pripadaju samom vrhu modnog svijeta u njihovom prirodnom, nepretencioznom
okruženju. Kada su vidljivi njihovi
napori, želje, ambicije, strahovi i sve ono što je zapravo ljudsko. Spomenuti
dokumentarac je u meni začeo jednu misao o kojoj danas želim pisati:
Što to
čini jednog modnog dizajnera drugačijim/boljim od drugih?
Njegov
produkt, oni sami ili oboje?
Poznato je da su modni trendovi vrlo
hiroviti, u jednoj sezoni nastanu a u drugoj već nestanu a da ne ostave ni
blijedi trag za sobom. U velikom mnoštvu
modnih dizajnera i onih koji to jednog dana žele postati teško je isplivati a
još teže to učiniti samo svojim talentom i ljubavlju.
Također nije nesvakidašnja
priča o dizajnerima koji na početku stvaranja
zabljesnu u mraku pustoši i obećavaju mnogo, ali nakon toga prvotnog uspjeha
jednostavno ugasnu.
Dok ima i onih koji na početku ne privlače veću pozornost, ali
nakon godina odmicanja i napornog rada
pokažu svoju pravu vrijednost.
Međutim svatko od njih u svom umjetničkom stvaralaštvu ima onaj ključni
trenutak
„biti ili ne biti“.
„biti ili ne biti“.
Upravo tu na red dolazi priča o Raf
Simonsu, opisana u spomenutom filmu. Taj trenutak je ponuda da postane umjetnički direktor
haute couture kolekcije Christiana Diora.
Christian Dior kao modni dizajner kao
čovjek i kao modna kuća ostavila je neizbrisiv trag u cjelokupnoj modnoj
povijesti. Predstavljajući produktivno
stvaralaštvo koje je prijelom ne u
smislu umjetničke revolucije ili radikalnog modnog odskakanja nego novog
prikaza ženstvenosti i ljupkosti. Upravo zato prihvativši ponudu raditi za Dior
, Raf Simons je znao da je ovo taj
veliki trenutak.
Gledajući njegov dolazak i adaptaciju
počinjete pa makar i kroz ekran upoznavati tog čovjeka i njegove suradnik i
njihovo stvaranje. Tu zajedničku djelatnost opisala bih kao sudar raznih,
nepoznatih svjetova koji su određeni da u međusobnoj borbi stvore jedan
novi svijet.
I tako iz jedne kreativne katastrofe koja je u ovom slučaju zapravo
istoznačnica sa riječi suradnja dobijemo jednu prelijepu sinfoniju. Iz ničeg, stvorili su sve! Raf Simmons i
njegovi najbliži suradnici (Pieter Mullier) kao i stalne djelatnice Diorovog
haute couturea stvorili su veličinu. Vratili su Dioru ono što on zapravo jeste
a epiteti koji to najbolje opisuju su:
Klasičan
pojam ljepote, ženstvenosti i čarolije.
Vidjeti cjelokupnu reviju iz ugla
njenih stvaratelja je neprocjenjivo kao i gledati sam proces nastanka. Upoznati
karaktere koji stoje iza proizvoda i
shvatiti zašto baš toj dizajn, baš ta boja i baš taj kroj. Kao i dobiti odgovor
na pitanje odakle dolazi sva ta inspiracija?
Trenutak sreće, ekstaze,
čistoće, ljepote i čarolije koju moda iz
ovog kuta promatranja izaziva u meni znači da ovaj film ne predstavlja samo
Dior i Rafa nego modu kakva ona treba
biti. Ne moramo se zavaravati da ćemo jednog dana nositi haute couture
kolekcije, ali osjetiti skromnost dizajnera i sreću stvaranja da bismo na kraju
vidjeli umjetnost je bit same mode. Iz tog razloga Raf Simmons definitivno zaslužuje
titulu jednog od velikih koji u moru prosječnosti zapravo predstavlja otok,
svojom vizijom, karakterom i talentom i nikakav brodolom još nije na vidiku.